Informacio útil

Participa

Grups

Cafè del Candela 123 posts Communia 16 posts L'Embarral 29 posts
Synusia 352 posts

[Presentació] La radicalización del racismo

La llibreria Synusia us convida a la presentació del llibre "La radicalización del racismo" el proper dijous 20 de febrer a les 19h. Per a la presentació ens acompanyarà una de les autores del llibre, Ainhoa Nadia Douhaibi, i companyes del col·lectiu Terrassa Sense Murs amb qui organitzem aquesta presentació.

La presentació serà posterior a la sessió del grup de lectura del dissabte 15 de febrer, durant la qual haurem treballat els diferents continguts del llibre entre totes.

Qué pasaría si dijéramos que los musulmanes en España no tenemos un problema de radicalización. Qué pasaría si dijéramos que, por lo tanto, los programas para prevenir la radicalización de nuestros jóvenes no tienen razón de ser, los másteres para aprender a detectar procesos de radicalización no son necesarios y las leyes que abren las puertas a nuestra vigilancia y control deben desaparecer. La realidad es que estamos en «Nivel 4 de Alerta Antiterrorista» desde el atentado de Barcelona. Al parecer, cada día se está preparando un atentado. Eso significa el «Nivel 4». Increíble, ¿verdad? Pero si pensamos que detrás de cada musulmán hay un potencial terrorista, probablemente ya no sea tan increíble. Esa es la idea de fondo que se encuentra en todo el entramado antiterrorista y de prevención de la radicalización que nos hemos propuesto desgranar en estas páginas. Lo cierto es que hemos asumido que tenemos un problema, igual que asumimos que había un «problema de inmigración» o que había que hacer frente a una «crisis de refugiados». Dichos problemas no existen, al menos no en los términos en los que son formulados. Se trata de una cuestión que no se puede comprender sin poner el foco en Europa, entendida como una idea que se materializa en sus fronteras, sus racismos, sus violencias.

El Candela segueix remant endavant

Desitgem que totes estigueu bé, que aquest any que ha començat allunyi les dificultats que ha creat la COVID a tots els nivells i que puguem tornar-nos a trobar ben aviat.
Durant la pandèmia, els diversos projectes que conformen el Candela segueim treballant, presencialment i des de casa, per mantenir viva l’espurna d’aquest espai que tan estimem. Malgrat que tot està sent més complicat del que voldríem, seguim remant juntes per continuar cuidant aquest centre social de la ciutat.

Volem aprofitar per donar les gràcies a la comunitat que ens envolta i ens dóna suport en moments tan difícils com aquest. Seguim cuidant i cuidant-nos.

COVID-19 Fes-te sòcia

 

Webs dels projectes:

Cafè del Candela Communia Embarral Synusia